.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکلیف شرکت‌های بیمه درباره دیه اشخاص ثالث
نمایندگان مجلس شرکت‌های بیمه را مکلف به پرداخت دیه به همه اشخاص ثالث کردند.

 شمال نیوز:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی جزئیات لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را ادامه داده و چند ماده از این لایحه را به تصویب رساندند.

وکلای ملت در ماده 9 این لایحه مقرر کردند بیمه‌گر ملزم به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث مطابق مقررات این قانون است.

در صورتی که در یک حادثه، مسئول آن به پرداخت بیش از یک دیه به هر یک از زیان‌دیدگان محکوم شود، بیمه‌گر مکلف به پرداخت کل خسارات بدنی است، اعم از اینکه مبلغ مازاد بر دیه، کمتر از یک دیه کامل یا بیشتر از آن باشد.

بهارستان‌نشینان با 169 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 217 نماینده حاضر در صحن علنی ماده 9 را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس در ماده 10 این لایحه بیمه‌گر را مکلف کردند در ایفای تعهدات مندرج در این قانون خسارت وارده به زیان‌دیدگان را بدون لحاظ جنسیت و دین تا سقف تعهدات بیمه‌نامه پرداخت نماید.

مراجع قضایی موظفند در انشای حکم پرداخت دیه، مبلغ مازاد بر دیه موضوع این ماده را به عنوان بیمه حوادث درج نمایند.

این ماده نیز با 155 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از 217 نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس در ادامه این جلسه با تصویب ماده 11 این لایحه مقرر کردند درج هرگونه شرط در بیمه‌نامه که برای بیمه‌گذار یا زیان‌دیده مزایای کمتر از مزایای مندرج در این قانون مقرر نماید یا درج شرط تعلیق تعهدات بیمه‌گر در قرارداد به هر نحوی، باطل و بلااثر است. بطلان شرط سبب بطلان بیمه‌نامه نمی‌شود.

همچنین اخذ هرگونه رضایت‌نامه از زیان‌ده توسط بیمه‌گر و صندوق مبنی بر رضایت به پرداخت خسارت کمتر از مزایای مندرج در این قانون ممنوع است و چنین رضایت‌نامه‌ای بلااثر است.

وکلای ملت با 161 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 215 نماینده حاضر در صحن علنی، ماده 11 این لایحه را به تصویب رساندند. /تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.397 seconds.